Historie Pařížské ulice


Říjen 2015

Hodinářský monobrand butik HUBLOT uzavírá své brány

Říjen 2015 přináší další novinku v podobě odchodu značky HUBLOT z Pařížské 1. Podle posledních dostupných informací by LBM mělo v tomto prostoru představit další hodinky – BREITLING butik.


Září 2015

TORY BURCH vstupuje na Pařížskou 18

V současné době jedna z nejůspěšnějších amerických návrhářek otevírá po téměř roce a půl dlouhém projektu (TORY BURCH v Praze patří do portfolia LBM) svůj butik na adrese Pařížská 18.


Červenec 2015

PARIZSKAULICE.CZ slaví své 3.narozeniny!

Je to přesně 36 měsíců, co jsme představili první verzi projektu parizskaulice.cz.

Hodně se za tu dobu událo, hodně se změnilo, ale v každém případě jsme moc rádi, že se k nám každý měsíc podívá pravidelně přes 100.000 návštěvníků, jsme pyšni na to, že skoro 35.000 lidí chce novinky ze světa pražského luxusu emailem či přes SMS…


Duben 2015

MERCEDES-BENZ dobývá Pařížskou ulici

Společnost Mercedes-Benz se stává hlavním partnerem projektu parizskaulice.cz!


Duben 2015

Představení generace 2.0 projektu PARIZSKAULICE.CZ

25 měsíců od startu projektu parizskaulice.cz přichází jeho vylepšená a informačně hodnotnější nová verze.


Březen 2015

Pařížská 5 – nová adresa pro italské BRIONI

Do společnosti zvučných jmen světového luxusu Pařížské ulice se na konci března zařadila i značka BRIONI.


1997

Luxus na Pařížské

První luxusní porevoluční butik zde otevřela francouzská značka HERMES – psal se rok 1997.


1926

Konečně Pařížská

V roce 1926 byla pojmenována na současný název Pařížská. V části období německé okupace, v letech 1940 – 1945 se nazývala Norimberská, v roce 1945 jí byl vrácen původní název Pařížská, v roce 1947 byla přejmenována na 5. května a v témže roce 1947 opět na Pařížská.


1901

Carova ulice

V roce 1901 byla celá ulice nazvána na počest ruského cara Mikuláše II. Mikulášská.


1897

Jak to celé začalo

Samotná ulice vznikla při asanaci Židovského města na konci 19. století a nese svůj název po Paříži, připomínajíc pařížské bulváry. V původních plánech se však měla stát součástí třídy jdoucí od Národního muzea přes Václavské náměstí, procházející přes Staré Město, Staroměstské náměstí, dnešní Josefov, Letnou až po budovu valného shromáždění, která měla kopírovat pařížskou Avenue des Champs-Élysées. Plán se však neuskutečnil pro nedostatek finančních prostředků a odpor obyvatel Starého Města.